Counting my day...

Monday, July 28, 2008

Remind me of him..again!!

Mlm smlm..otw abg nak anta aku kt sini..abg bwk kitorg kt satu tmpt..yg aku xfamiliar langsung..dh la xtau..mlm..
Then smpai kt satu tmpt..abg tunjuk satu sign board "Surau Istana Negara.."..
Sumthing yg berkaitan ngan abah..then abg n mak tunjuk quarters yg kitorg pnh duduk maser arwah abah keje situ...kwn2 abah pn dok situ..so that i ask my abg..nant dtg lg skali bwk camera..
Arrggghhhh!!!...aku xingt pape niiii...
Act..aku nk tau sgt..ape memori aku ngan abah sepanjang hayat die..cemane die jg aku..emmm..
aku nk tanyer mak..tp tiap kali nk tanyer..mest berair mata aku..last2 satu soklan jek yg aku tanyer kt mak smlm.. "mak..abh penah mandikn adik xdulu?.." aku pn xtau np soklan tu yg aku tanyer..hehe..
Tp mmg aku nk tau sgt..ape memori aku ngan abah..sesape blh tlg tanyer kt mak aku x??..hehe..

Emm..smlm mak cite sumthing yg aku br tau..

1 kitorg dok quarters tu..dlm area taun 1984-1985..
2 abah g jepun dulu sbb bg ceramah kt students n pegawai kt sana
3 org yg wat abah dulu..act bentara istana..jiran je..sbb dpt upah dr org india..
4 dulu masa abah de seminar kt mane2..abah bawak kitorg sume skali..abg sangat la xreti dok diam2..hehe..(like his son..)
5 mase abah sakit tu..abah sepatutnye kene g Australia..abah nk bwk kitorg sume skali..
6 ade sorg kwn abah..yg abah slalu bwk g ceramah..rajin men ngan abg..name die 'husin'..
7 abah xreti bl baju kt aku..sbb xpandai cr bj pompuan..bj abg..abah tau la..hehe
8 masa abah sakit..mak yg tepon pusat islam kl..mintak abah tukar blk kt pusat islam..
9 hamid osman dtg tgk mase abah sakit..
10 Anwar Ibrahim tu..teman seperjuangan abah..klu jumpe..dr jauh dh riuh..

To my abg : klu de fakta yg salah..tlg betulkn..hehe

4 comments:

Anonymous said...

hmm..abah awk memang hebat! dan seorg yg hebat.. ;)

p/s:cam sama dgn kes aku je..

Latifah Suaib said...

tQ khalid!!..very proud of him..=)

Unknown said...

idup anwar ibrahim.....!!!

ups sori..ter politik plak..

Latifah Suaib said...

nd:wahhh...jgn men2 politik kt cni tau!!