Counting my day...

Sunday, July 20, 2008

It's ok...

Emmm...cemane aku nk mule..ati aku cam de batu jek..
Br jek td khalid call aku..die ckp mimpi psl aku siang td..cam tau2 jek aku mmg tgh down..so..pd firasat aku..sejurus selepas aku down..trus die mimpi aku..bgus ar khalid nih..hehe..
Know wat?..khalid ckp..die mimpi aku nk g sumwhere..aku tunduk kebwh n cam ngajukk..then die tarik tgn aku..sowi ar khalid..aku nk cite gak mimpi ko tu kt cni..sbb mmg skang aku tgh down..(ape petandanya tuh??...kik..kik..)..unik kan..


Sesungguhnyee..Tuhan tgh menguji aku skang..mayb ujian diatas dosa aku yg aku sendiri xsedar..blum ade org yg merendahkn maruah aku smpai camni..blm ade lg hamba Allah yg sanggup maki aku..ape yg aku nk ckp lg??.."mengalah bkn bermakna kalah.."..
Mungkin kdg2 aku lupe n lalai dgn ape yg aku dh wat..Tuhan je yg tau ape yg aku rs..aku akn terus memaafkn sume org di sekeliling aku..tp..akan ade sikit bekas dlm ati aku sebagai tande bahawa maruah aku pernah direndah2 kan..supaya aku lbh berhati2..
"Aku halalkn sume yg aku dpt..aku jgk memaafkn sume org.."..Tuhan sekadar menguji aku..sbb die tau aku mampu hadapi..Act..bkn masalah bsr pn!!..



Sumthing yg blh wat aku cenyum blkk..hehe
Last wednesday..pas anein drop aku kt midvaley..aku pn jln2..pusing..cr toner mak..then duduk2 kt dpn MPH..konon nk tunggu abg abis keje la.. Ade plak sorg minah ni dtg kt aku..
Act die org sabah..cikgu..tp sukarela untuk tlg org2 pedalaman kt sane yg ssh dptkn rawatan n pelajaran..So that..aku bg la RM3..klu die tipu pn..aku halal jelaa..bkn bnyk pn..

that girl : u study lg?
aku : yaa..
that girl : brape umur u?
aku : i'm 25 actually..
that girl : really?..u look so young..i thought u r 18 or 19..
aku : *smile..*

And I smiled all the way out of the midvaley..I wish all my housemates was there to hear all of that.. hee hee..

p/s: Semoga Allah memberi keampunan untuk aku..kt sape aku nk ngadu nii.."nomaaa..plzz!!.."

6 comments:

Anonymous said...

hmm..sabar la cik tipah..itu hanya serpihan dugaan yg ko kena lalui dlm hidup ni..ok? :)
semua org ada masalah tipah,cuma yg membezakan nye adalah,cammana org tu menyelesaikan masalah tu..betul tak? ;)

p/s: tq sbb "mempopularkan" aku dlm blog ko ni yek,hehe..

Latifah Suaib said...

:) thanks khalid..ade la mane2 yg aku lalai..Tuhan sedarkn aku blk..

msmilo said...

aper cer ni tipah?..ko x cter kat aku ponnnn..[-(..ngajuk ar camneh

Anonymous said...

baru aku kenal ko sape..ko mewarisi ketabahan mak ko dan aku kagum dgn ko...aku tahu ko leh bangkit dan kembali menakluki dunia latifah..

Anonymous said...

kat sapa nak ngadu??..ngadu kat Allah aje Tipah..Sesungguhnya DIA maha Mendengar dan Mengetahui...Moga hatimu akan senatiasa di bawah rahmatNya..InsyaAllah..;))-
Miss Putrajaya

Latifah Suaib said...

milo:xde pape pn..hehe.. masalah kecik jee..klu de masalah bsr agii..aku bgtau ko..kik..kik..

kimi:Thanks ye kimi..

miss putrajaya:i will..