Counting my day...

Friday, June 6, 2008

Cemane nii..

Dua hari lps..cite psl harga minyak nek panas gilerr..bkn citer je panas..sape yg de keter lg la panas..tmbh2 bdk2 umah aku ni..sabar jelaa.. aku pn xtau la pe nk jd ngan pemimpin Malaysia..dh kene maki giler ngan bdk umah aku..kik..kik
The next day..pale otak aku dok tringat kt mak je..mak dh isi minyak blm..bape kali mak kuar pakai keter minggu nih..smpai je kat lab..aku trus msg mak..tanyer mak dh isi minyak ke blum..
Rupe2 nye mak lmbt tau harga minyak nek..xsmpt isi minyak.. YaAllahh..tetibe aku rs brsalah..sdgkn aku tau awal2 lg psl brita tu..tp aku xbgtau kt mak..ciann mak..

know wat?..sket pn mak xmengeluh harga minyak nek..sdgkn aku dh bnyk kali ngadu psl bende2 camni.."mak gula nek harga..".."mak..sume brg nek harga.."..tp mak cool jek.. mak ckp.."kite tanam ubi kayu jela dik..".."kite jimat2 laa.."..aduss..sabarnye mak..seumur hidup akuu..aku xpnh dgr mak mengeluh psl xcukup duit..slalu je pesan kt aku.."mak de duit lg..xcukup mintk..".. mak tipuu..mak dh xkeje..mane mak dpt duit?..wat agar2?..mane cukup..duit bil air..bil letrik..bil astro.. bil tepon umah..bil hp..mane cukup..tu blm duit minyak keter lg..kdg2 mak hulur gak kat aku..mak mkn pe? bl aku tanyer..mak ckp lauk br abis laa..org bg la..kak esah bg la..jamuan laa..mesti dh lamer mak xmkn sdap..aku tauu..

Terpikir jgk aku..klu arini aku tgk org ssh..xmustahil satu hari nant aku jd camtu..rs hidup ssh..mkn sekadar isi perut jek..nasi berlauk garam.. Dgn harga brg yg makin2 nek ni..cian kt org ssh yg anak ramai tu..cemane laa.."YaAllah..murahkanlah rezeki kami sekeluarga..".. Dunia akhir zaman..org senang makin senang..org susah makin susah.. kesian sgt..diorg xrase ape yg aku pnh dpt..

Ptg td..aku br check result..emm..bese jek..lulus sume pn Alhamdulillah..pointer nek ckit pn dh syukur..even xbnyk..Org pertama yg aku bgtau..mak!!..trus aku msg mak..tp xcite pointer pn..aku ckp lulus sume jek..mak punyela hepi.."Alhamdulillah..tahniah..mak tau anak mak mmg pandai.."..hehe..at least aku hepi bl dgr mak hepi..sbb mak xpnh brenti bg semangat..selalunye..kata2 semangat yg mak bg kt aku..plg tak pn..mesti akan kuar air mata aku..sbb aku la org plg bertuah..Tuhan bg aku bidadari syurga..

"YaAllah..limpahilah ibuku dgn kegembiraan sehingga dia kembali kepadamu.."..

4 comments:

Luth Textile said...

ala tipah, biasalah, manusia. bila dulu minyak murah, kita membazir. sekarang dah naik harga, baru tahu nak merungut

mohad said...

salam... apa khabar...

Latifah Suaib said...

luth textile : tQ for visit my blog..manusia ni mcm2 perangai..:)

Latifah Suaib said...

ijad : baikk..