Counting my day...

Saturday, February 28, 2009

Doa untuk kamu..

Hati dan perasaan aku terlalu sensitif..mungkin tu yg org lain akan ckp..tp tu lah yg aku rs..sebagai seorang guru..n wanita..

Ade sorg students aku..muke die tenang..die adalah antara pelajar harapan sekolah..(yela..sbb die kelas A..tingkatan 4)..xnmpk langsung yg sebenarnye die menyimpan sesuatu..
Satu hari..bdk ni cari guru biasiswa..sbb nk amik duit biasiswa..katanya untuk tambang bas..sehari 2 ringgit..die amat2 memerlukan duit tu..tp kak ida..guru biasiswa xdtg..nmpk dari raut wajah die..malu dan sedih...keluar dari bilik guru..tp one of my friends bg die duit untuk tambang..

Siapa sangka..die tinggal ngan atok yg dh lumpuh..n nenek yg dh tua..mak n ayah ada..tp hilang..xpnh amik brt psl die..die bkn bdk jahat..die baik..n pandai.. Pnh satu hari die kene denggi..n perlu dihantar ke Ipoh..tp dimarah bapak saudara sndri..kononnye menyusahkn family.. Mata die merah n berair..apatah lg dimarah dpn cikgu2..tp jelas sgt syg die yg tramat pd atok n nenek die..
Siapa sangka die sebenarnya ssh..aku pnh bgtau kt mak psl bdk ni..mcm biasa..aku sebak.. tiap kali aku tringat kt die..mest mata aku akan brair..manela tmpt die brgantung..die ssh!
Klu aku mampu..aku nk tlg die..

Aku xtau..ntah2 ade lg bdk2 yg ssh kt c2..

* YaAllah..jika benar niat dan cita2 mereka adalah benar2 untuk berjaya..permudahknlah jalan dan urusan mereka..bantulah mereka..

*..be strong!! sy doakan awk..

5 comments:

UmmiQais@iKa said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Latifah Suaib said...

aaa??..nk wat pe?

UmmiQais@iKa said...

ader lerrrr...hehehhehe

Seri Rambai 2010 said...

Just want to ask... sekolah aper awak ngajar GSTT di Gerik?

Latifah Suaib said...

Adam : sek men bt 4 gerik