Counting my day...

Monday, April 28, 2008

PemergianMu..

Wanna share sumthing..aku xtau org len suke atau x dgr lagu dr kumpulan Inteam ni..mmg bnyk lg inteam yg aku suke dgr..tp lagu ni aku dh bnyk kali dgr.."PemergianMu..."..kisah pasal junjungan besar nabi Muhammad s.a.w..

Pemergianmu
Album : Tiada Lagi Kasih
Munsyid : In-Team

(Ya Rasulallah...)

Kau masih tersenyum mengubat lara

Selindung derita yang kau rasa

Senyuman yang mententeramkan

Setiap insan yang kebimbangan

Hakikatnya, tak tertanggung lagi derita

Di pangkuan isterimu Humaira

Menunggu saat ketikanya

Diangkat rohmu bertemu Yang Esa

Tangan dicelup di bejana air

Kau sapu di muka mengurangkan pedih

Beralun zikir menutur kasih

Pada umat dan akhirat

Dan tibalah waktu ajal bertamu

Penuh ketenangan jiwamu berlalu

Linangan air mata syahdu

Iringi pemergianmu

Oh sukarnya untuk umat menerima

Bahkan payah untuk Umar mempercaya

Tetapi iman merelakan jua

Bahawa manusia..kan mati akhirnya

Tak terlafaz kata mengungkap hiba

Gerhanalah seluruh semesta

Walaupun kau telah tiada

Bersemarak cintamu selamanya

Ya Rasulallah

Kau tinggalkan kami warisan yang abadi

Dan bersaksilah sesungguhnya

Kami merinduimu....


Honestly..aku penah rs btl2 sebak dgr lagu ni..penah ke kite renung sedalam2 tentang ingatan Rasulullah pd umatnye?..aku pn xingt..yg aku tau die mmg sayangkn umatnye..sehinggakan die xsanggup umatnye merasai keperitan menghadapi mati..Subhanallah..besar cinta Rasulullah terhadap umat2 nye..sebelum ni aku xpnh rs cinta Rasulullah tu sebenarnye mendalam..aku xpnh peduli betapa Rasulullah bimbangkan umat2 nye disaat kewafatan..aku xpnh merenung betapa kasih para sahabat terhadap Rasulullah..bl aku bc lirik dr lagu ni..sebak!!..tenangnye Rasulullah menghadapi kematian..mampu lg sembunyi rs sakit menghadapi mati..klu kite..kene ulser pn nangis dpn makanan..(aku la tu..)..aku?..mampu ke aku jd setenang Rasulullah bl menghadapi mati?..sape la kite..hanye umat Rasulullah di akhir zaman..yg dh makin susut nilai kemanusiaan..kdg2 bl aku ade masalah..teringat katabahan Rasulullah..aku sndiri jd malu..hebatnye Rasulullah..tenang walau ditimpa jutaan dugaan..mmg engkau layak menjadi kekasih Allah.."Sallallahuala saidina muhammad..."..(terdetik dlm ati aku untuk merindui Rasulullah..terima kasih Inteam..)





PemergianMu..Inteam..

0 comments: