Counting my day...

Sunday, April 27, 2008

cerita sekeping hati..

sekeping hati telah bercerita dgn aku...bahawa dia terlalu ingtkan kekasih lama yg dah jauh tinggalkn die..aku tanya kanapa? die jwb xtahu..nape blh jd camtu? die jwb lg xtahu..ishhh..

Aku tanya lg...ape yg dia ingatkan..die jwb xtau lg...tp die tanye aku blk..btl ke die cemburu tgk bekas kekasih die tu ade pengganti?..aku lak jwb xtau..tp aku ckp..ko kan dh de bf..die ckp..yg tu aku tau!!..cemane ek.. aku pujuk die..jgn la camtu..xbaikk..die ckp btull...aku tau!!..

die cite lg.."aku tgk gambo die ngan gf br die..aku tau gf br die lg cantk dr aku..mest dulu die malu ade gf cam aku..sbb tu die xbwk aku jln2 kt c2..aku xpnh pn tgkap gambo ngan die camtu..aku xpnh kenal kwn2 die..sbb die xpnh kenalkn aku ngan diorg..btl ke dl die syg aku..ko rs die tringat kt aku xskrg?.."

pastu..aku ckp kt die.."ko b****...ko je ingt kt die..die ingt ke kt ko? ko tgk gambo die kn...die bahagie kn..ko?..bahagia dh de dpn mata..bf ko tu kn baik.."

die jwb.."bf aku tu mmg baik..tp die xsuke belai aku..ko tau x..dl mase aku kapel ngan 'si jaat' tu(bf lame die la)..aku slalu nk wat die hepi..slalu nk wat die selesa bl kuar ngan aku..aku sanggup travel jauh2 nk jumpe die..tp die xappreciate pn.."

aku senyumm...pastu aku tanyer.."blh x tlg lupekn die..ko akan trus skit klu ko camni..die xperlukn ko lg.."

die jwb.."aku dh cube..tp xblh lg...aku xtau np 2 3 ari ni makin kuat aku tringtkn die..aku hmpir2 nangis..blh x aku nk wat die nyesal tingglkn aku?..aku dh doa mintk die kuar dr dlm diri aku.."

aku tanyer lg.."klu ko diberi peluang..ko nk ke die ade dlm diri ko blk?"

die trus jwb.."aku xnk..sbb aku tau sakit sgt2 klu die trus ade dlm diri aku..aku tauu..Tuhan dh bg hikmah yg die tinggalkn aku..die wat aku sakit..die wat aku sedih..die menduakan aku..die dh menjatuhkn martabat die ngan harta..pangkat..dah tahta yg die ade..tlg aku lupekan die..aku xnk jumpe die lg.."

aku diam..semoga die trus dpt menghargai hikmah yg Tuhan dh bg dgn memisahkan die ngan 'si jaat' tu..'si jaat' tu dh byk lukakan die..tp aku tau..jauh dalam diri die..'si jaat' tu still ade..siaaaannn die..cukuplaa..

2 comments:

Anonymous said...

td 2 saje je komen test!!!!!!nak kena komen ek!!!!!i2 la,ms dl...ms kita dpt emas,kita x tahu nilai mas 2 tetapi bl kt tlepas mas 2 ke tgn org lain br kita tau betapa bnilaunya mas 2!!!!i2 mas,murah jeeeeeeee....tp klu hati blh ke diibaratkan mcm emas?tentu x blh kan?hati ni,bl kita dah suka pd seseorang,i2 la emas kita!!!!tpppppppp......bl perasaan kt ditggalkan oleh seseorg yg kita sayang,kt wjib lah cpt2 kmbali pd yg maha esa bhawa segala yg berlaku sbnarnya sudah dicatatkan!!buat la mcm mana pun,klu i2 yg ditakdirkan,pasti dan sahih akan berlaku pd kita!!!oleh i2,disaat berserah memerlukan akidah,bhawa yakin semua berlaku adalah ketentuan ilahi iaitu ALLAH YG MAHA ESA.....nasihat patik dicni,jg lah emas yg kita ada!dan berserah lah setiap hidup,mati,jodoh,rezeki dan semua diatas bumi ni ALLAH yg punya!!kita pinjam je!!!

Latifah Suaib said...

to 'patik: beta xla mengetahui siape sbnrnye tuan hamba..tp biarla beta mengulas komen tuan hamba..beta setuju dgn pendpt tuan hamba..tp bukanlh sahabat beta tu xtau menghargai emas yg die ade dulu..tp tiadelah bermakna jika emas yg die dpt dulu memakan diri sndr..sesungguhnye tlh menjadi hikmah apabila kaca yg disangka emas tu tlh dpt ke tg org len..cume sahabat beta masih blm nmpk dgn jelas hikmah yg diberi Tuhan itu.. "Siapalah kite untk menhukum dan menyalahkn die..hamba Allah yg telah diberikan hikmah..".. neway..welcome to my blog..patik!!..=)