Counting my day...

Thursday, September 4, 2008

Ramadhan..

Alhamdulillah..esok genap 5 ari sume umat islam menyambut Ramadhan.. Alhamdulillah taun ni Tuhan bg aku peluang lg untk berpuasa..tp mcm taun lps jgk..aku menyambut pose kt shah alam..ngan kwn2..ntah bl aku nk blk pose ngan mak..dkt2 ry nant la kot..

Alhamdulillah jgk..atok dh de kt lenggong ngan mak..temankn mak pose..tu yg mak harapkn..xsbr aku nk blk kg jumpe mak n atok..windu..cam bese..klu atok angkt call aku..aku akn jerit hepi bl dgr sore atok..atok pn akn balas jgk..hehe..

Miz my old Ramadhan..everyday g tarawih ngan mak kt surau..jln2 smbl borak2 ngan mak.. Satu perkara yg aku rs aku dh makin dewasa..bl aku ingt time bgn sahur..

* Dulu aku ngan abg bgn sahur dgn mata mengantuk sgt..sume dh siap idang..tinggl nk mkn je..kitorg akn berebut nk duduk kt peti ais..sbb blh sandar smbil mkn..kdg2 kitorg mkn dgn mata tertutup..no wonder pastu mak akan bising marahkn aku n abg..
* Next Ramadhan..aku ingat..aku bgn sahur n kene watkn air milo untuk kitorg..mase tu aku dh tinggl brdua je ngan mak..
* Next Ramadhan lg..aku kene bgn sahur n tlg mak hidangkn makanan..
* Next Ramadhan lg..aku dh blh bgn sndr bl dgr mak msuk dapur..aku tlg panaskn lauk..n bsuh pinggan skali...
Nice kan..aku dh makin dewasa skang..skang..bl kt sini pn aku dh blh bgn sendiri kejutkn anein..zila..ema..n kwn2 yg len..

Last week..aku menyambut 1st Ramadhan ngan chu n all my fav cousins..kakak..kak tayah..kak wa..n ujang..
last Sunday..aku smpi umh chu..aku tgk kak tayah mkn nasi..nyum!..nyum!..ketam msk lemak..chu msk my fav..pe lg..aku trus capai pinggan..mkn smpai kenyang..
Dah lame xstay umah chu..sonok lak..kecoh gosip2 ngan chu..nk g mane pn sume ikut..

kakak:kak tipah..jom g psr ramadhan..
aku :Jommmm..

chu :kak tipah..jom g umah nyang..
aku :jommm..

Mlm tu..sume bilik umah chu..kosong..sbb kitorg sume tido dpn tv..dh mcm kt umah atok dh..tdo ramai2...
Haaaa...know wat..mlm 1 Ramadhan tu..kitorg lepaskn geram sblm pose..

Aktiviti : Habiskn ketam msk lemak chu...



Emmm..ujang dh lari awl2 bl aku nk snap die..hehe..
kakak : mkn sampai kat pipi n dahi..
kak tayah : mkn smpai masuk kuah dlm mata sndr..xpe lagi..
ujang : mkn smpai kuah masuk dlm mata aku..jauh tuu..
kak wa : mkn control..

Actually..kt akan hepi bl ade dgn family..even bkn dgn mak..my chu n my cousins also my family..

*Semoga Ramadhan taun ni..akn bg peluang pd aku untk trus dkt dgn Allah..nikmat bln Ramadhan ni lain..bg aku..kemanisan solat..kemanisan bc Quran..n solat tarawih tu..ade bln Ramadhan je.. Emmm..syaitan xde kot..
Hopefully aku xsia2 kn Ramadhan taun ni..sbb aku tau..'abah' akan blk jumpe aku..mak ckp..abah akn blk jumpe anak die..

0 comments: